1. Ćwiczenia poranne

2. „Ślady wiosny” – rozmowa na temat radości na podstawie opowiadania.
Ślady wiosny
Maciejka Mazan
– Jak ja się cieszę, że niedługo będą święta! – zawołała pani. – A wy?
Wszyscy oczywiście powiedzieli, że też się cieszą, bo przyjdzie babcia i dziadek, będzie
dużo smacznych rzeczy do jedzenia i wszyscy będą się ze sobą bawili, a jak jest ciepło, to najmilej jest bawić się na dworze. Ja zawsze w Wielkanoc szukam czekoladowych jajek w ogrodzie! – oznajmiła Nikola.
– Ktoś kładzie czekoladę na trawie? – zdziwił się Jacuś. – Przecież może się zamoczyć. Albo…
ktoś ją może zabrać! – dodał i zadrżał.
– Jacuś, to taki zwyczaj – wyjaśniła mu Nikola, kręcąc głową. – Tak jak malowanie jajek.
– Albo śmigus-dyngus! – dodał Mały Bobek i zachichotał. – Proszę pani, zróbmy sobie śmigus-dyngus!
– Bobek! Przecież święta jeszcze nie przyszły – powiedziała pani surowo.
– Ale może wtedy przyjdą szybciej? – podsunął chytrze Mały Bobek.
– Widzę, że nie możecie się już doczekać świąt. W takim razie idziemy na spacer do parku!
– zdecydowała pani. – Będziemy się cieszyć ze śladów wiosny.
– A jakie ślady zostawia wiosna? – chciał wiedzieć Mały Bobek.
– Zależy, jakie włoży buty – odparł Aleksander i zachichotał.
– Aleksander żartuje – wyjaśniła pani, bo Mały Bobek wszystko brał na poważnie. – Ślady
wiosny to na przykład śpiew ptaków, zapach mokrej ziemi, młoda trawa, pączki na drzewach,
może nawet jakieś kwiatki… Rozumiesz?
Mały Bobek zapewnił, że rozumie wszystko i nie trzeba mu tłumaczyć jak dziecku.
W parku było fantastycznie! Pani powiedziała, że możemy robić, co chcemy, bylebyśmy nie
oddalali się od niej, więc wszyscy się zajęli tym, co lubili. Ala oglądała trawki, Ernesta uczyła
Tosię karate, a Aleksander poszedł razem z Markiem na wyprawę badawczą. Ale niezbyt daleką, żeby nie zniknąć pani z oczu.
– Tak, naprawdę bardzo się cieszę, że wkrótce będą święta – powiedziała pani, która siedziała na ławce i bardzo ładnie się uśmiechała.
– Proszę pani, czy to są ślady wiosny? – spytał Mały Bobek, podchodząc do niej z wielką
różą w ręce.
– Bobek! Skąd to masz? – spytała pani.
– Tam niedaleko stoi taka pani i ma całe wiadro z takimi śladami wiosny – oznajmił Bobek,
bardzo z siebie zadowolony.
– Oddaj różę tej pani i przeproś, że wziąłeś ją bez pytania – poleciła pani, która przestała
się już uśmiechać.
– Przecież pani sama powiedziała, że kwiaty to ślady wiosny! – obraził się Bobek.
– Ale nie takie! Chodzi o kwiatki na trawniku i krzewach, a nie w wiadrze! – zawołała pani.
Bobek niechętnie poszedł oddać różę, a tymczasem do pani przybiegła trochę niespokojna
Ernesta.
– Czy mogłaby mi pani pomóc wyjąć Tosię z kosza na śmieci? – zaczęła.
Pani zrobiła wielkie oczy.
– A co Tosia robi w koszu na śmieci? – spytała.
– A nic takiego… po prostu pokazywałam jej, jak się robi unik. Tosia zrobiła unik i usiadła
na koszu, a teraz nie może wstać.
Pani westchnęła i poszła wyjąć Tosię z kosza na śmieci. Nie od razu się to udało.
Kiedy pani, trochę zaczerwieniona i spocona, wróciła na ławkę, czekał tam już na nią Aleksander Wielki.
– Proszę pani, czy możemy zabrać ślad wiosny do przedszkola? – spytał. – Chciałbym mu się
przyjrzeć dokładniej, a tutaj nie mam instrumentów.
– To zależy – powiedziała pani nieufnie. – Co to za ślad wiosny?
Aleksander wyciągnął rękę, na której siedziała mała zielona żabka. Żabka chyba polubiła
panią, bo skoczyła wprost na nią. No i zrobiło się trochę zamieszania, ponieważ okazało się,
że pani nie lubi żabki tak bardzo, jak żabka jej.Kiedy zamieszanie się skończyło, pani powiedziała, że ma już dość tej radości i tych śladów
wiosny jak na jeden dzień i że czas wracać. Wtedy okazało się, że Jacuś Placuś zaplątał się
w krzaki i nie potrafi się z nich wyplątać.
– Jacuś! Co ty tam robisz? – chciała wiedzieć pani.
– Szukam śladów wiosny, tak jak pani kazała – oznajmił trochę urażony Jacuś. – Ala powiedziała, że widziała tu pączki, więc postanowiłem sprawdzić, z czym są: z dżemem czy z budyniem, bo już trochę zgłodniałem. Ale krzak mnie chwycił i nie chce wypuścić…
I wtedy nie wiadomo skąd pojawiły się chmury i lunął deszcz.
– I proszę, jednak mamy śmigus-dyngus– zauważył Bobek z satysfakcją.
– Jak ja się cieszę, że niedługą będą święta – powiedziała pani.

Rozmowa na temat opowiadania. Rodzic  zadaje dzieciom pytania: O czym rozmawiały w przedszkolu dzieci? Na jakie radosne wydarzenia czekały dzieci? Co zrobiły przedszkolaki, aby szybciej minął im czas oczekiwania? Jakie przygody miały na spacerze dzieci? O jakich tradycjach
związanych z Wielkanocą rozmawiały dzieci w przedszkolu?

3 Tradycje wielkanocne- film

4. „Jajko na łyżce” – zabawa ruchowa z elementem równowagi.

Dziecko ma za zadanie przejść od startu do mety tak aby jajko nie spadło.

5.Praca w KP3.40–41 kształtowanie wartości związanej z wyrażaniem radości, rozwijanie
percepcji wzrokowej, przeliczanie.

Dzieci opowiadają o tym, co się dzieje na ilustracji, co mogą czuć dzieci i dorośli i co one czują, gdy spędzają czas z najbliższymi. Następnie znajdują i liczą na ilustracji elementy pokazane z prawej strony, rysują odpowiednią liczbę kresek.

6.„Jajko” – masażyk relaksacyjny z wykorzystaniem wiersza Marty Bogdanowicz.

Dzieci w parze z rodzicem, dziecko siedzi zwrócone plecami do rodzica, które będzie wykonywało masaż.
A to co? A to co?                          Dziecko wykonujące masażyk, kroczy palcami po plecach
Jajko drogą szło.                          kolegi / koleżanki, od ich dolnej części ku górnej, aż do czubka głowy.
Napotkało „patelnicę”                Na czubku głowy wykonuje ruch okrężny, zakończony lekkim
stuknięciem palcem.
i udaje jajecznicę.                         Wykonuje wewnętrzną stroną dłoni szybki, głaszczący ruch –
 od czubka głowy do dolnej części pleców

7.„Pomagamy pani” – słuchanie opowiadania Iwony Salach.

Pomagamy pani
Iwona Salach
– W przedszkolu jest wiele do zrobienia – powiedziała pani i rozejrzała się po sali. – Będę musiała umyć klocki – dodała.
– A czy ja mogę pomóc? – zapytał Piotruś.
– Potrafisz? – pani uśmiechnęła się.
– Nie wiem… – odpowiedział chłopiec.
Widząc jego smutną minę, pani powiedziała:
– Oczywiście. Możesz mi pomóc, w ten sposób szybciej skończę pracę.
Piotruś był bardzo zadowolony, że może pomóc pani Hani.
– I ja…, i ja… – zawołało jeszcze kilkoro dzieci.
– Dobrze – uradowała się pani. – Wy umyjecie klocki, a ja przebiorę lalki w cieplejsze ubranka.
– Ja tak lubię ubierać lalki! – zawołała Basia.
– Mogę ci pomóc – dodała Ania.
– Dobrze – powiedziała pani – Przygotuję ubranka i możecie zabrać się do pracy. A ja pozdejmuję klocki z półek i zetrę kurze.
Pani Hania nie zdążyła podejść do półek, gdy odezwał się Kubuś:
– W domu moja mama zdejmuje zabawki, a ja wycieram kurze.
– Chcesz mi pomóc? – zapytała pani.
– Bardzo – odpowiedział dumnie chłopiec.
– Oto twoja ściereczka – i pani podeszła do półek.
Wszyscy zabrali się raźno do pracy. Po pewnym czasie w sali zapanował porządek: klocki
były czyste, lalki ciepło ubrane, a kurze z półek za sprawą Kubusiowej ściereczki – zniknęły.
Pani uśmiechnęła się do dzieci:

– Bardzo mi dzisiaj pomogliście, bez was sprzątałabym o wiele dłużej. Powiem waszym rodzicom, jakich mam dzielnych pomocników.
Dzieci były zadowolone i bardzo dumne z pochwały.

Rozmowa na temat opowiadania. R. zadaje pytania: Co chciała zrobić pani? Kto jej w tym
pomagał? Co robiły dzieci? Dlaczego robimy świąteczne porządki?

8.  „Dokończ zdanie” – zabawa słuchowa.

R. mówi zdanie, a dziecko je kończy:
Po zielonej łące kicają…   (zające)
W kurniku kaczątka i małe…   (pisklątka)
Wielkanoc to wiosenne święta, o których każde dziecko… (pamięta)
Każdy na wielkanocną babkę się skusi, bo to wypieki mojej… (mamusi)
W koszyczku schowany baranek… (wełniany)
Z koszyczkiem idziemy, święcić go… (będziemy)

9. Praca w KP3.42 – rozwijanie słuchu fonemowego, ćwiczenia grafomotoryczne.

Dzieci kolorują na pisankach obrazki i podają ich nazwy. Mówią, jakimi głoskami zaczynają się te nazwy.
Otaczają pętlami właściwe litery.

10. „Wielkanocne porządki” – zabawa matematyczna, porządkowanie według dwóch, trzech
cech.

Praca z „koszulką KODOWANIE”

11. KĄCIK DOBREGO STARTU -WZÓR DZWONKI- OZDABIANIE PLASTELINĄ PRZY PIOSENCE DO DOWOLNEJ MELODII (POMOC RODZICA)

Dzwoni duży dzwon. /
Bim – bam – bom. //
Przypomina on. /
Bim – bam – bom. //

Dzwoni duży dzwon. /
Bim – bam – bom, //
Że już święta są. /
Bim – bam – bom. //

Dzwoni dzwonek mały. /
Biri, biri, bam. //
Aż się trzęsie cały. /
Biri, biri, bam. //

Mały cienko brzmi. /
Biri, biri, bi. //
Duży nisko brzmi. /
Bim – bam – bom. //

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ 🙂

  1. Piosenka ” Żółty kurczaczek”

2. „Wielki gwar w kurniku” – zabawa dydaktyczna.

R. przygotowuje sylwety potrzebne do zabawy lub umowne liczmany. Dziecko manipuluje nimi – dokłada, odkłada – i rozwiązuje
zadania. R. podaje zadania:
– W kurniku mieszka 6 kur i 1 kogut. Ile ptaków mieszka w kurniku?
– W kurniku po prawej stronie są 4 grzędy, a po lewej stronie są 3. Ile grzęd jest w kurniku?
– Kwoka ma 3 kurczątka żółte i 5 kurczątek białych. Ile razem kwoka ma piskląt?
– W kurniku było 9 kur. Nagle wpadł do kurnika lis. 1 kura wybiegła z kurnika. Ile kur pozostało
w środku?
– W kurniku było 10 kur. Nagle wpadł do kurnika lis. 3 kury wybiegły z kurnika. Ile kur pozostało w środku?
Dzieci liczą w mniejszym zakresie, np. do 5. Dzieci zdolne wykorzystują cyfry do podpisania działań.

3. Praca w KP3.43 – przeliczanie figur geometrycznych, odzwierciedlanie liczby za pomocą
symboli.

Dzieci rysują zajączki wielkanocne po śladzie. Wysłuchują pytań. Kolorują na dole tyle
zajączków, ile jest wskazanych figur.

4. Praca w ZG57 – ćwiczenia grafomotoryczne.

Dzieci dobierają rysunki i łączą je liniami.

5. „Zajączki” – zabawa paluszkowa.

Dzieci naśladują słowa wierszyka, za każdym razem chowają kolejny palec. Na koniec dzieci zaplatają palce obu dłoni i lekko kołyszą splecionymi dłońmi.
Zajączki
Małgorzata Barańska
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się dwa schowają, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się trzy schowają, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych już do mamy kica.
Kocha je ogromnie mama zajęczyca.

6. „Kurczątka w skorupkach” – zabawa plastyczna. 

7. „Mama kura i kurczątko” – zabawa z kodowaniem (koszulka)
Dzieci w dowolny sposób pokrywają całą planszę figurami i we wskazanych poniżej miejscach
umieszczają rysunki kury i kurczątka. Kodują trasę od kury do kurczątka i swoje rozwiązania
zapisują na kartkach, rysując kredkami figury geometryczne.

8. Śmigus- Dyngus-piosenka

9. „Chlapu – chlap” – zabawa ruchowa.

Dzieci przy zwrotce tańczą po sali według własnego
uznania. W trakcie refrenu  poruszają się raz w prawą, raz w lewą stronę –
krokiem dostawnym, a następnie naśladują chlapanie butami w kałuży

ZADANIE DLA CHĘTNYCH

Gra interaktywna

https://view.genial.ly/5e838013260c290e3978bb1b

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ 🙂

ŻYCZĘ MIŁEJ PRACY

  1. Zabawy ruchowe na rozgrzewkę 

2. „Jak oddzielić żółtko od białka?” – zabawa badawcza.

R. prezentuje dzieciom tradycyjny
sposób oddzielania białka od żółtka z wykorzystaniem dwóch części jajka – skorupek. Następnie pokazuje inny sposób, w jaki można to zrobić, wystarczą dwa naczynia i plastikowa butelka.
Do jednego z nich wbija całe jajo, a następnie plastikową butelką wyławia żółtko i wyciska je
do innego naczynia. R. przygotowuje dla dziecka 2 plastikowe talerzyki, jedno jajko,
plastikową butelkę typu pet. Dziecko próbuje samodzielnie wykonać zadanie.

3. „Palma wielkanocna” – zabawa plastyczno-techniczna (przykład)

4. Zabawy dowolne  na świeżym powietrzu

5.Praca w ZG58 – ćwiczenia grafomotoryczne, kodowanie i dekodowanie.

Dzieci kończą kolorowanie palm wielkanocnych: pierwszej z lewej strony zgodnie ze wzorem, drugiej z lewej
strony według kodu.

6. Piosenka „Kurka i pisanki

7. „Girlanda wielkanocna” – praca z WYPRAWKI 12, wspólne przygotowanie girlandy

8. „Pisanki” – słuchanie wiersza Doroty Gellner.

Patrzcie, ile na stole pisanek!

Każda ma oczy malowane, naklejane.

Każda ma uśmiech kolorowy i leży na stole grzecznie,

żeby się nie potłuc przypadkiem w dzień świąteczny.

Ale pamiętajcie! Pisanki nie są do jedzenia.

Z pisanek się wyklują świąteczne życzenia!

Rozmowa na temat wiersza. r. zadaje dzieciom pytania: Jak wyglądały pisanki? Gdzie one
leżały? Dlaczego nie je się pisanek? Czy u Was w domu już zrobiliście pisanki?

9.Praca w KP3.45 – rozwijanie percepcji wzrokowej, ćwiczenia grafomotoryczne.

Dzieci wyszukują wielkanocne symbole pokazane na górze i kolorują je według wzoru

10. „Ostrożnie jak z jajkiem” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych 

„W miękkim gniazdku” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dzieci swobodnie biegają po pokoju.
Na hasło: Pisanki! – przyjmują określona pozycję, układają się w leżeniu przodem, a następnie
turlają się po podłodze. Na hasło: Gniazdko! – przyjmują pozycje siadu skrzyżnego (plecy wyprostowane, ramiona w skrzydełka). Zabawę powtarzamy kilka razy.
„Jajko” – ćwiczenie uruchamiające duże grupy mięśni. Przedszkolaki maszerują w rytm tamburynu, ostrożnie omijają jajka rozłożone na podłodze. Na mocne uderzenie w instrument
i przerwę w muzyce, wykonują klęk podparty obok jajka. Podnoszą jajko jedną ręką, bokiem
w górę, odkładają, potem unoszą jajko drugą ręką, odkładają. Zadanie powtarzamy kilka razy.

11.Praca w ZG59 – ćwiczenia grafomotoryczne.

Dzieci dobierają do siebie połówki jajek – każde jajko rysują po śladzie innym kolorem kredki.

12„Wyścig z pisankami” – zabawa ruchowa.

Dzieci na łyżce mają  jajko. Zadaniem dzieci jest dobiec do wyznaczonego miejsca, wrócić i podać łyżkę
rodzicowi.

ZADANIE DLA CHETNYCH

GRA INTERAKTYWNA ” NA JAKĄ GŁOSKĘ?”

https://view.genial.ly/5e832535ad7e6d0e3aa701ab

Dziękuję za uwagę

Życzę miłej pracy:)

1.Wesołe powitanie-piosenka

2.„Wielkanocne potrawy” – zabawa dydaktyczna.

R. pokazuje obrazki przedstawiające
żurek w wazie, białą kiełbasę, babkę wielkanocną, mazurek, paschę, jajka w majonezie, sałatkę
i inne. R. prezentuje obrazki, dzieci opowiadają, co one przedstawiają .

3.Praca w KP3.46 – rozwijanie percepcji wzrokowej i umiejętności językowych.

Dzieci skreślają produkty, z których nie zostały zrobione potrawy. Dzielą nazwy potraw na sylaby i kolorują
właściwą liczbę kwadratów. Znajdują i podają po jednym przykładzie rymów do podanych
nazw.

4.„Wielkanocna kompozycja” – praca plastyczna 

5.„Wielkanocny mazurek” – pieczemy ciasto

Dzieci wspólnie z rodzicami pomagają w przygotowaniach do upieczenia ciasta

6.„Wielkanocny koszyczek” – zabawa dydaktyczna.

R. przygotowuje obrazek przedstawiający wielkanocny koszyczek. Zadaje dzieciom pytania: Co to jest święconka? Gdzie się chodzi ze święconką, z kim powinno się iść? Jakie rzeczy wkłada się do koszyczka? Dlaczego?
N. tłumaczy dzieciom, co należy wkładać do koszyczka i dlaczego: jajka – nowe życie, baranek
– symbol Pana Jezusa, owies – wiosna, wędlina – dostatek, chleb – żeby go nigdy nie zabrakło,
babka wielkanocna – radość ze spotkania przy wielkanocnym stole.

7.„Malujemy oburącz wielkanocny koszyk” – zabawa rozwijająca koordynację wzrokowo-
-słuchowo-ruchową.

R. przygotowuje na dużych kartkach wzór koszyka. Dzieci mówią wyliczankę i malują w powietrzu oburącz. Później te same czynności powtarzają na małych kartkach, następnie z wykorzystaniem kredek. Na koniec dzieci rysują kurczaczka.

Wielkanocny kosz robimy,
Zaraz go z witek złożymy.
Tu gałązka, a tam druga,
Już kurczaczek z niego mruga.

8.Praca w KP3.47 – rozwijanie percepcji wzrokowej, opowiadanie treści obrazka.

Dzieci uzupełniają obrazki nalepkami. Mówią, jakie produkty można włożyć do święconki. Następnie
kolorują pola zgodnie z kodem.

9.Piosenka „Wielkanocny stół”

10.Praca w ZG60 – ćwiczenia grafomotoryczne.

Dzieci rysują obrazek w tunelu. Rysują w ramkach tyle kresek, ile jest figur każdego rodzaju i w danym położeniu.

ZADANIE DLA CHĘTNYCH

GRA INTERAKTYWNA ” ĆWICZYMY SPOSTRZEGAWCZOŚĆ”

https://view.genial.ly/5e85e2ffba81d90dfb392f01

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ

ŻYCZĘ MIŁEJ PRACY:)

  1. Piosenka na rozruszanie

2. „Wielkanocny stół” – słuchanie wiersza Ewy Skarżyńskiej.
Wielkanocny stół
Ewa Skarżyńska
Nasz stół wielkanocny
haftowany w kwiaty.
W borówkowej zieleni
listeczków skrzydlatych,
lukrowana baba
rozpycha się na nim,
a przy babie –
mazurek w owoce przybrany.

Palmy pachną jak łąka
w samym środku lata.
Siada mama przy stole,
A przy mamie tata.
I my.
Wiosna na nas
zza firanek zerka,
a pstrokate pisanki
chcą tańczyć oberka.
Wpuśćmy wiosnę,
Niech słońcem
zabłyśnie nad stołem
w wielkanocne świętowanie
jak wiosna wesołe

Rozmowa na temat wiersza. R. zadaje dzieciom pytania: Jak wygląda w wierszu stół wielkanocny? Czym jest udekorowany? Co stoi na nim? Kto siada przy stole? Kto zerka na wszystkich zza firanek?

3. „Śmigus-dyngus” – zabawy muzyczno-ruchowe przy piosence na własną melodię

W Poniedziałek Wielkanocny       Dzieci poruszają się po sali w dowolnych kierunkach –
wiatr poganiał chmurki,                dmuchają, aby rozpędzić chmurki.
by zrosiły ciepłym deszczem
zajączka i kurki.                                 Stają w miejscu i rękoma naśladują spadający deszczyk.
Schował się zajączek w trawie,
a kurki w kurniku.                            Dzieci przykucają i się rozglądają.
Czy to deszcz, czy śmigus-dyngus,
wietrzyku – psotniku?                      Dzieci rozkładają ręce i dziwią się.
Śmigus-dyngus to zabawa.              Dzieci tworzą koło i poruszają się raz w prawą, raz w lewą stronę
Śmigus z lewa, dyngus z prawa.      krokiem dostawnym.
Chociaż w butach chlupie woda,
chować się po kątach szkoda.          Naśladują chlapanie butami w kałuży

4. Praca w KP3.48 – rozwój społeczny, rozwijanie percepcji wzrokowej.

Dzieci wycinają fragmenty obrazka ze s. 51 i naklejają je we właściwe miejsca. Następnie kończą ozdabianie obrusu

5. Odtwarzanie wzoru i pisankowa kodowanka (bez konieczności drukowania- wystarczy wskazać właściwy element)

https://www.nauczycielskiezacisze.pl/2021/03/odtwarzanie-wzoru-pisankowa-kodowanka.html

6.„Jak zbudowane jest jajko” zabawa badawcza.

R. przygotowuje dla dziecka po
jednym, ugotowanym na twardo, jajku. Zadaniem dzieci jest określić właściwości jajka i wykonać następujące czynności:
– obieranie jajka ze skorupki,
– określanie wyglądu, zapachu, smaku,
– nazywanie części jajka: białko, żółtko, skorupka.

7.  „Śmigus” – słuchanie wiersza Marii Konopnickiej.
Śmigus
Maria Konopnicka

Panieneczka mała
Rano dzisiaj wstała:
Śmigus! Śmigus!
Dyngus! Dyngus!

Bo się wody bała.
Panieneczka mała
W kątek się schowała:
Śmigus! Śmigus!
Dyngus! Dyngus!

Bo się wody bała.
Panieneczka mała
Sukienkę zmaczała:
Śmigus! Śmigus!
Dyngus! Dyngus!
Choć się wody bała.

Rozmowa na temat wiersza. R. zadaj dzieciom pytania: O jakim zwyczaju wielkanocnym opowiada autor wiersza? Jak inaczej nazywamy śmigus-dyngus? Jak wygląda w naszym regionie ta tradycja? Czy można się obrażać, jak zostanie się polanym wodą?

8. Mozaikowa twórczość wielkanocna – praca plastyczna

Jak wykonać prostą pracę plastyczną w poniższym linku:)

http://www.kreatywniewdomu.pl/2021/03/kreatywna-wielkanoc-czyli-mozaikowe.html

9. „Jajko tu, jajko tam, ja to jajko tobie dam…” – zabawa podsumowująca wiedzę na temat
Świąt Wielkanocnych.

Przykładowe pytania:
W jakiej porze roku obchodzimy Święta Wielkanocne?
Jak nazywają się udekorowane jajka wielkanocne?
Kiedy obchodzimy śmigus-dyngus?
Jak inaczej nazywamy śmigus-dyngus?
Czym dzielimy się w czasie śniadania wielkanocnego?
W Wielką Sobotę co bierzemy ze sobą do kościoła?
Jakie produkty wkładamy do święconki?
Dlaczego mówimy, że Święta Wielkanocne to czas radości?

Dziecko za prawidłowe odpowiedzi otrzymuje od rodzica czekoladowego zajączka:):)

10. „Wielkanocna piosenka”-piosenka

ZADANIA DLA CHĘTNYCH

  1. Wielkanocna zabawa ruchowa-zakręć kołem

https://wordwall.net/resource/1243918/edukreatornia-wielkanocna-zabawa-ruchowa

2. Gra interaktywna „Gdzie jest pisanka?”

https://view.genial.ly/5e8ec84d602d4b0e262bf58c

3.Prezentacja o Prima Aprilisowym Żarcie:) -Pani Monia (bardzo wesoła)

https://www.canva.com/design/DAEaVRmOfCM/ZaPY5jAHITp4Ng5Kgprpmg/view?utm_content=DAEaVRmOfCM&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=recording_view

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ 

ŻYCZĘ MIŁEJ PRACY:)

  1. Ćwiczenia poranne z Kubusiem

2. Rodzic rozpoczyna zajęcia, mówiąc, że tematem dzisiejszych zajęć są trzy, bardzo ważne dla naszego funkcjonowania zasoby naturalne, bez których trudno byłoby nam funkcjonować, a nawet żyć.

3. ODDYCHAMY POWIETRZEM(ZABAWA BADAWCZA)
Na wstępie rodzic prosi dzieci, aby wyciągnęły przed siebie lewą dłoń i zbliżyły ją do nosa, ale bez dotykania twarzy. Następnie prosi, aby zrobiły parę wdechów i wydechów oraz podzieliły się swoimi obserwacjami.
Czy coś zobaczyły? Czy coś poczuły? Co to było? Dzieci odpowiadają, a gdy pada odpowiedź POWIETRZE,
rodzic zadaje kolejne pytanie, dlaczego zdaniem dzieci powietrze jest ważne i słucha odpowiedzi. Na zakończenie rodzic mówi, że powietrze jest mieszaniną gazów, którą oddychamy i to czy jest ono czyste, czy
zanieczyszczone ma duże znaczenie dla naszego zdrowia. Niestety coraz częściej zdarza się tak, że w powietrzu
obecnych jest wiele szkodliwych substancji, które dostają się do naszych płuc. Czasem jest ich tak dużo, że
powietrze przybiera brudny kolor.

4. JAK WALCZYĆ ZE SMOGIEM? – karta pracy

5. DO CZEGO POTRZEBNA JEST WODA? -pogadanka
Rodzic wspomina, że kolejnym zasobem naturalnym, bez którego trudno wyobrazić sobie życie na ziemi
jest WODA i pyta dzieci, czy wiedzą, dlaczego. Dzieci odpowiadają, a rodzic komentuje, podchwytuje
i w końcu podsumowuje: woda to najważniejsza substancja na świecie, z niej składają się ludzie, zwierzęta, rośliny i muszą ją pić, aby żyć. Dlatego powinniśmy podlewać rośliny, a kwiaty w wazonie powinny stać w wodzie.
Następnie rodzic zadaje pytanie do czego jeszcze potrzebujemy wody? Zadaniem dzieci jest wygenerowanie
jak największej ilości zastosowań wody.

6. WIEM, JAK OSZCZĘDZAĆ WODĘ!- burza mózgów

Pomyśl o tym, w jakiej sytuacji zużywasz najwięcej wody i w jaki
sposób można jej zużyć mniej? Narysuj swój pomysł.

7. DO CZEGO POTRZEBUJEMY PRĄDU?-pogadanka

Rodzic wyjaśnia co to jest prąd, mówi, że to
niewidzialne zjawisko, które powstaje wtedy, gdy malutkie cząstki – elektrony – zaczną się poruszać w jednym
kierunku. Wtedy powstaje energia elektryczna, którą na co dzień wykorzystujemy w różny sposób.

8. Skąd się bierze prąd- film edukacyjny

9.Rozejrzyj się po swoim mieszkaniu, znajdź i policz wspólnie z rodzicami ile jest w nim urządzeń korzystających z prądu- zabawa matematyczna

10. Ostrożnie z prądem- plakat informujący o zagrożeniach

11. Praca w Karcie Pracy 3- jeśli dziecko było nieobecne w przedszkolu to  może uzupełnić całą książkę .

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ 

ŻYCZĘ MIŁEJ PRACY:)

  1. Ćwiczenia poranne z Kubusiem

2. KTO TUTAJ TAK NAŚMIECIŁ? – dyskusja na podstawie obrazka

3. Segregujmy dla przyszłości- film edukacyjny

4. Segregujemy śmieci-karta pracy i kolorowanka

5.  Gimnastyka na wesoło z Kubusiem

6. UŻYWAJ PONOWNIE! (ZABAWA PLASTYCZNA; POTRZEBNE ROLKI PO PAPIERZE TOALETOWYM, BIAŁE
KARTKI, KREDKI, FARBY, NOŻYCZKI)
Rodzic mówi, że z niektórych odpadów można zrobić coś nowego, na przykład z rolek po papierze toaletowym można stworzyć las! Rodzic rozdaje dzieciom rolki po papierze toaletowym oraz materiały plastyczne i
wykonuje z dziećmi drzewa jak opisano poniżej. Z papieru dzieci wycinają korony drzew, rolkę nacinają w dwóch
miejscach, malują ją na brązowo i nasadzają wyciętą koronę tak, aby weszła ona w nacięcia.

7. Gra interaktywna „Eko-bohater”

https://kubus.pl/gry-i-zabawy/eko-bohater/

 „Szalone marchewki”

https://kubus.pl/gry-i-zabawy/szalone-marchewki/

8. Realizacja programu autorskiego „Trening czyni mistrza”

Rysowanie kół na zmianę raz prawą ręką, raz lewą ręką (można włączyć muzykę i rysować odpowiednio do tempa)

9. PRACA DOMOWA Z LITERAMI I CYFRAMI ( PRACE , KTÓRE PRZEKAZYWAŁAM JAKO „PRACĘ DO WYKONANIA W DOMU”

DO WYRWANIA Z KSIĄŻKI I UZUPEŁNIENIA W WOLNEJ CHWILI.

LITERA W,C,J ORAZ CYFRA 8

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ 

ŻYCZĘ MIŁEJ PRACY:)

  1. ĆWICZENIA PORANNE Z KUBUSIEM

2. Film edukacyjny- ” Dbaj o naturę”

3. WPROWADZENIE -dyskusja z rodzicami
Rodzic zadaje dzieciom pytanie, czy ich zdaniem człowiek ma wpływ na naturę? Dzieci odpowiadają
a rodzic komentuje ich wypowiedzi. W podsumowaniu przypomina o tym, że człowiek jest częścią natury
i skoro tak jest, to także na nią wpływa. Następnie rodzic pyta jaki jest ten wpływ? Dzieci podają różne
pomysły, rodzic je komentuje i zachęca dzieci do dalszych wypowiedzi. Na koniec dyskusji podsumowuje,
mówiąc, że człowiek ma pozytywny ale też negatywny wpływ na naturę

4. Znajdź różnice- ćwiczenie  na spostrzegawczość

5. WOŁANIE O POMOC –  LIST OD KUBUSIA
Rodzic  pyta dzieci, czy zwróciły uwagę na wbity w ziemię transparent.  Następnie prosi o uwagę i czyta list od Kubusia.
Cześć Moi Przyjaciele!
Piszę do Was ten list, aby zmobilizować Was do działania! Tak, do działania w imię natury, ponieważ potrzebuje
ona naszej pomocy. Wszystkie zauważone przez Was różnice na obrazku szkodzą naturze. Dymy z kominów domów,
fabryk i samochodów zanieczyszczają powietrze. W wielu miastach na świecie jest smog. Woda w rzekach jest brudna
i aby móc ją pić trzeba ją oczyszczać. W morzach i oceanach oprócz zwierząt pływa masa śmieci. Niesegregowane
śmieci zalegają na ziemi tworząc ogromne góry. Tak dalej być nie może! Dlatego proszę Was o pomoc. Chciałbym,
żebyście wiedzieli, że mamy także pozytywny wpływ na naturę, to znaczy, że możemy działać w imię jej dobra. Każdy z nas może. Dlatego moja wskazówka na dzisiaj brzmi: DBAJ O NATURĘ! Jak? Wystarczy kilka rzeczy zmienić
w swoim codziennym postępowaniu, ale o tym dowiecie się w dalszej części zajęć. Z kubusiowym pozdrowieniem.
Wasz Kubuś

6. DBAJ O NATURĘ – CO TO DOKŁADNIE ZNACZY?

No właśnie co to znaczy? Czy to coś bardzo skomplikowanego, czy przeciwnie, prostego, co każdy z nas na co
dzień może zrobić? Następnie rodzic prosi dzieci, aby podzieliły się swoimi pomysłami. Gdy ich zabraknie rodzic czyta poniższe zdania a dzieci odpowiadają czy to prawda

Myję zęby przy zakręconej wodzie.
 Biorę krótkie prysznice, a nie kąpiele w wannie.
 Na zakupy zabieram wielorazową torbę materiałową.
Gaszę światło, gdy wychodzę z pomieszczenia.
 Wyłączam sprzęt elektroniczny, gdy go nie używam.
 Wybieram spacer lub rower zamiast samochodu, kiedy to tylko możliwe.
 Używam kartek papieru dwustronnie.
 Segreguję śmieci.

7. Gra interaktywna- prowadzenie linii między dwiema liniami  „wędrówka w labiryncie”, „Super-koder”

https://kubus.pl/gry-i-zabawy/labirynty/

https://kubus.pl/gry-i-zabawy/super-koder/

8. KLASER- WYPYCHANKA

Wypychamy litery, które  były do wykonania na kartach jako praca domowa czyli W,C, J oraz cyfrę 8 oraz uzupełniamy nim klaser. Można bawić się z  dzieckiem układając różne wyrazy albo odwzorować je itp..

9. KĄCIK DOBREGO STARTU MARTY BOGDANOWICZ- ĆWICZENIA MANUALNE

UZUPEŁNIAMY W WOLNEJ CHWILI KSIĄŻKĘ DO WZORU NR.15 WŁĄCZNIE

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ

ŻYCZĘ MIŁEJ PRACY:)

  1. Ćwiczenia poranne z Kubusiem

2. WPROWADZENIE- pogadanka o dzisiejszych zajęciach
Rodzic mówi, że dzisiaj zajmiemy się bardzo pożytecznym tematem czyli finansami. Następnie pyta dzieci
czy wiedzą co to są finanse i wyjaśnia, że to pieniądze. Ludzie wymyślili pieniądze, aby móc kupować za nie
różne rzeczy. Tu rodzic prosi, aby dzieci podały przykłady, rzeczy, które można kupić. Zwraca też uwagę
na to, że każdy produkt ma inną cenę. W dodatku ten sam produkt może mieć inną cenę. Od czego to zależy?
Posłuchajcie opowiadania.

3. JAK ILOŚĆ WODY WPŁYWA NA CENĘ?-opowiadanie

Pewnego letniego dnia Kubuś spacerował po parku wśród bawiących się dzieci. Z powodu upału bardzo chciało
mu się pić. W pewnym momencie zauważył kiosk z napojami. Podszedł do sklepiku i kupił sobie wodę. W tej samej
chwili do sklepiku podeszła dwójka dzieci. Kubuś podsłuchał ich rozmowę.
– Ale dzisiaj gorąco! – rzekł chłopiec.
– Mogłabym chyba wypić całą beczkę – odpowiedziała dziewczynka.
– Hej! – wtrącił do rozmowy Kubuś – woda gasi pragnienie!
– Tak! Cześć, jestem Maks, a to jest Zosia.
– Jestem Kubuś!
– Wiecie, że ilość wody ma wpływ na cenę produktu? – zapytała Zosia.

W momencie, kiedy w opowieści wywiązuje się dyskusja o wodzie rodzic tłumaczy, że jeśli spadnie więcej deszczu, jest więcej owoców i warzyw. W związku z tym ich ceny są niższe i więcej pieniędzy zostaje w portfelach. Kiedy deszczu jest mniej,
zbiory są również mniejsze, a ich cena wzrasta – zatem w portfelu zostaje mniej pieniędzy.

4. MNIEJ JEDZENIA! (AKTYWNE SŁUCHANIE)

Rodzic czyta dzieciom dalszą część opowiadania.
Gdy bohaterowie wypili wodę, zaczęli się rozglądać w poszukiwaniu żółtego kosza na plastikowe odpady. Znaleźli
jeden pojemnik na śmieci, wokół którego leżało ledwie nadgryzione jabłko i nawet nietknięta bułka.
– Zobaczcie, jak ludzie marnują jedzenie! – krzyknął Kubuś.
– To straszne! – zareagował Maks, który od razu przypomniał sobie sytuację z rana – Mama mówiła mi, że nie wolno
wyrzucać jedzenia!
– A co możemy zrobić z tym, czego nie jesteśmy już w stanie zjeść? – zapytała zmartwiona Zosia.

Rodzic  pyta co, zdaniem dzieci sprawia, że ludzie marnują jedzenie? Dzieci odpowiadają, a rodzic komentuje i naprowadza dzieci na takie odpowiedzi jak: kupowanie za dużo, przygotowywanie za dużo jedzenia,
brak pomysłu na ponowne wykorzystanie, złe przechowywanie produktów itp.

5. Sposoby na niemarnowanie żywności- film edukacyjny

6. Kreatywny kucharz- gra interaktywna

https://kubus.pl/gry-i-zabawy/mistrz-kanapka/

Dziecko może również z rodzicem wykonać taką kanapkę tradycyjną a nie wirtualną . SMACZNEGO:)

7. JEDZENIE = PIENIĄDZE (AKTYWNE SŁUCHANIE)

Rodzic  czyta ostatni fragment opowiadania.
Jedzenie, które zostaje zawsze można spróbować jakoś wykorzystać – powiedział Kubuś.
– A tak, moja mama z ziemniaków, które zostały robi na drugi dzień kopytka – zreflektował się Maks.
– Jedno jest pewne, wyrzucanie jedzenia to tak naprawdę wyrzucanie pieniędzy – podsumowała Zosia.
– Masz rację – wtrącił Kubuś – przecież jedzenie musimy kupić, żeby je kupić musimy mieć pieniądze.

Po przeczytaniu opowiadania rodzic  pyta dzieci dlaczego wyrzucanie jedzenia to wyrzucanie pieniędzy?
Dzieci odpowiadają, a rodzic tłumaczy, że przecież na zakup jabłka musieliśmy wydać pieniądze. Ale to nie
wszystko. Każde wyrzucone jabłko to zmarnowana woda, którą trzeba było podlewać jabłonie, żeby jabłka
się pojawiły, to niepotrzebna praca ludzi, którzy te jabłka zbierali oraz niepotrzebnie wytworzone spaliny samochodu, który wiózł to jabłko do sklepu. Dlatego jedzenie należy szanować i nie wolno wyrzucać do śmieci.

8. Skarbonki do których będziemy wrzucać  zaoszczędzone  pieniądze- praca plastyczna(przykład)

9. GRAFOMOTORYKA-ĆWICZENIA MANUALNE

Uzupełniamy w wolnej chwili książkę „Grafomotoryka” do strony 60.

10.Podziękowanie od Kubusia

Dziękuję Wam za udział w “Kubusiowych Przyjaciołach Natury”. Jestem z Was bardzo
dumny! Mam też nadzieję, że dobrze się bawiliście a wszystko to, czego się dowiedzieliście,
wykorzystacie w codziennym życiu. Dzięki temu nasza natura będzie w lepszej kondycji i z
pewnością się odwdzięczy.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ 

ŻYCZĘ MIŁEJ PRACY:)

  1. Piosenki w języku angielskim- „How are you today?”; ” If you’re happy”-rozwijanie umiejętności nazywania emocji 

2. „Podaj rękę” – powitanka.

Dzieci śpiewają tekst na dowolną melodię lub go recytują.

Podaj rękę przyjacielu i przywitaj się,
w prawo ukłoń się, w lewo ukłoń się.
Podaj rękę przyjacielu i uśmiechnij się,
dziś mamy dobry dzień.

3. „Jeżeli ci wesoło” – zabawa integracyjna

Jeżeli ci wesoło
Marta Bogdanowicz
Jeżeli ci wesoło
i dobrze bawisz się,
uśmiechnij się do wszystkich
i zaklaszcz w ręce swe.
Jeżeli ci wesoło
i dobrze bawisz się,
to podnieś brwi do góry
i dotknij czoło swe.
Jeżeli ci wesoło
i dobrze bawisz się,
to otwórz teraz usta
i zamknij oczy swe.
Jeżeli ci wesoło
i dobrze bawisz się,
to pokaż najpierw język,
a potem zęby swe.
Jeżeli ci wesoło
i dobrze bawisz się,
nabierz w usta powietrze
i klep policzki swe.
Jeżeli ci wesoło
i dobrze bawisz się,
uśmiechnij się do wszystkich
i zaklaszcz w ręce swe.

4. Kulturalny wieczór- rozmowa na podstawie opowiadania

Kulturalny wieczór
Maciejka Mazan
– Jacuś, pobaw się ze mną – poprosiła Nikola.
Jacuś nie bardzo miał ochotę, ale tego dnia w przedszkolu było mało dzieci i zaczęło mu się
nudzić.
– No trudno – powiedział. – A w co?
– W kulturalny wieczór. Ja będę wielką damą, tak jak moja mama, a ty będziesz moim
narzeczonym.
– Wykluczone – oznajmił Jacuś i zrobił w tył zwrot.
– I zabierzesz mnie do cukierni na tort i ciastka z kremem! – dodała Nikola.
Jacuś Placuś bardzo lubił wszelkie słodycze, a zwłaszcza ciasta.
– A będzie tort czekoladowy? – spytał.
– Co tylko zechcesz – obiecała słodko Nikola.
Więc Jacuś niechętnie wrócił.
– A teraz weź mnie pod rękę – rozkazała Nikola.
– Dlaczego? – jęknął Jacuś.
– Bo tak jest kulturalnie. Poza tym będziemy mówić „proszę uprzejmie” i „dziękuję uprzejmie”,
ponieważ to też jest kulturalne. Jacuś wziął Nikolę pod rękę i podszedł z nią do stolika.
– I co teraz? – spytał.
– Teraz przychodzi kelner, a my zamawiamy ciastka – wyjaśniła Nikola. – Ja poproszę uprzejmie
cztery rurki, pięć kawałków szarlotki i wuzetkę, ale małą, bo muszę dbać o linię, jak moja mama.
– A ja… – zaczął Jacuś.
– I jeszcze koktajl śmietankowo-truskawkowy! – wpadła mu w słowo Nikola.
– A ja poproszę tort czekoladowy…
– Opowiedz mi, jak ci minął dzień – przerwała mu Nikola.
– Przecież dzień jeszcze nie minął – zdziwił się Jacuś.
– Wiem, ale to kulturalnie tak spytać – oznajmiła Nikola.
– Oho – odezwał się Bobek, który akurat przechodził obok nich. – Jacuś, co robisz?
– Idź stąd – rzuciła Nikola. – Jacuś jest zajęty.
– Jacuś, nie pokopiemy piłki? – spytał Bobek.
– Za moment – wymamrotał Jacuś. – Tylko zjem tort.
Bobek zrobił wielkie oczy.
– Jaki tort? Tu gdzieś dają tort?
– Rany, Bobek! Jak ty wolno myślisz! My się tak bawimy! – wrzasnęła Nikola.
Bobek wzruszył ramionami i poszedł sobie.
– No to jak ci minął ten dzień? – spytała znowu Nikola.
– Tak sobie… – zaczął Jacuś, ale Nikola mu przerwała:
– O, są moje ciastka! Dziękuję, dziękuję uprzejmie!
– A ja chciałbym tort – wymamrotał markotnie Jacuś.
– No już, masz ten swój tort – zirytowała się Nikola i postawiła przed nim plastikowy klocek.
A potem zaczęła udawać, że zjada ciastka, głośno mlaszcząc.
– Wiesz co, Nikola… – zaczął Jacuś, lecz nie skończył.
– Ale pięknie wygląda ten twój torcik! – wrzasnęła Nikola. – Dasz kawałek?
I zanim Jacuś zdążył coś powiedzieć, zabrała mu cały klocek!
Tego było już za wiele. Jacuś potrafił wiele znieść, lecz nie mógł tolerować tego, że ktoś
zabiera mu tort, nawet na niby!
– Dość tego – powiedział i wstał. – Już się nie chcę z tobą bawić.
– Siadaj! – rozkazała Nikola. – Natychmiast siadaj! To, co zrobiłeś, było bardzo niekulturalne!
– To ty jesteś niekulturalna! – zdenerwował się Jacuś. – Mlaszczesz przy jedzeniu, nie słuchasz,
co mówię, ciągle mi przerywasz i obraziłaś mojego kolegę! Dziękuję uprzejmie za taki
kulturalny wieczór!
I poszedł sobie. Postanowił, że nie będzie się już bawić z Nikolą – no, chyba że Nikola zachowa
się kulturalnie i przypomni sobie, że oprócz „proszę uprzejmie” i „dziękuję uprzejmie”
istnieje jeszcze słowo „przepraszam”

Rozmowa na temat opowiadania. Rodzic  zadaje pytania dotyczące tekstu, np.: W co Nikola chciała
się bawić z Jackiem? Jak w zabawie miały zachowywać się dzieci? Czy Nikola zachowywała
się w sposób kulturalny? Co zrobił na koniec Jacek?

5. „Zachowuję się kulturalnie- co to znaczy?”-filmik

6. „Co to znaczy być kulturalnym?” – burza mózgów.

Dzieci wypowiadają się  a gdy braknie pomysłów rodzic może pomagać .

Znam i stosuję zwroty grzecznościowe.

Wiem, jak trzeba się zachować w różnych sytuacjach.

Słucham rodziców, nauczycieli, wychowawców i wszystkich, którzy ukazują mi prawdę – jestem
im posłuszny.
Współtworzę zasady dobrego zachowania w grupie.
Podejmuję w grupie zadania służące dobru innych i mojemu.
Dbam o mienie przedszkola.
Bawię się i pracuję z każdym.
Słucham innych, czekam na swoją kolej.

7. „Magiczne słowa” – zabawa dydaktyczna.

R. przedstawia dzieciom sytuacje, a one mają
określić jakich kulturalnych (magicznych) słów należy użyć.
Co mówi dziecko, gdy wchodzi do szatni w przedszkolu?
Co mówimy, gdy wychodzimy z przedszkola?
Co mówimy, gdy prosimy o dokładkę obiadu?
Co mówimy, gdy dostaniemy ciastko?
Co mówimy, gdy koleżanka lub kolega częstuje nas cukierkiem?
Co mówimy, gdy kogoś niechcący popchniemy?
Co mówimy, gdy musimy komuś przerwać rozmowę, żeby poinformować o czymś ważnym?

8. Zabawa ruchowa- „Zrób to co ja”

9. Praca z KP4.2–3 – rozwijanie umiejętności kulturalnego zachowania się, rozwój społeczny

10. „Nasze zasady” – nauka na pamięć wybranej rymowanki Anny Urszuli Kamińskiej.

Słucham pani
Panią w przedszkolu wszyscy lubimy.
Z nią się bawimy, jej się radzimy.
Świetnie nas uczy, jest taka mądra.
Warto jej słuchać dla swego dobra!

Czekam na swoją kolej
Gdy przed kolegę ktoś się przepycha,
to w końcu kłótnia z tego wynika.
Ja zawsze czekam na swoją kolej,
bo z kolegami w zgodzie żyć wolę!

Sprzątam po zabawie

Choć bawili się od rana,
cała sala posprzątana.
Teraz tu posiedzieć miło.
Brawo, dzieci! Warto było!

Pomagam innym
Kiedy koledze coś idzie źle,
to, jeśli mogę, pomóc mu chcę.
Zawsze tak robię, to nic wielkiego.
On mi pomoże też w razie czego

11. Ćwiczenia rytmiczne-„Paluszkowy twister”- uderzanie czubkami palców o blat stołu w różnym tempie wg. własnego pomysłu bądź rodzica

ZADANIE DLA CHĘTNYCH

DOPASUJ EMOCJE

https://view.genial.ly/5ec162534a81770d9df52c46

„JAK SIĘ CZUJESZ?”

https://view.genial.ly/5ec4ddb08e243b0d5a340a56

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ

ŻYCZĘ MIŁEJ PRACY:)

  1. Piosenka w języku angielskim ” If you happy…….”

2. W kinie” – słuchanie wiersza.

W kinie
Autor nieznany

Piegowaty Jaś z Radzynia
co sobotę szedł do kina.
Co sobotę wszyscy w kinie
mieli dość Jasiowych minek.
Bo ten piegowaty chłopak
wszystko robił tam na opak,
głośno gadał, jadł, szeleścił,
ze sześć paczek chrupek zmieścił.
Potem czas na popijanie,
puszek z sykiem otwieranie,
tupot nóg i głośne śmiechy,
ależ Jasio miał uciechę!
Jaś się dziwił, że dziewczyna
żadna nie chce z nim do kina.
A koledzy też nie chcieli,
widząc Jasia osłupieli…
Pewnej soboty bez jego wiedzy
usiedli za nim jego koledzy,
jedli i pili głośno chrząkając,
i Jasiowi w fotel często stukając.
Jasia Pieguska złość już rozsadza!
A widzisz Jasiu, jak to przeszkadza…
„cicho” – wyszeptał – „film oglądajcie…”
I w oglądaniu nie przeszkadzajcie.

Rozmowa na temat wiersza. R. zadaje pytania dotyczące tekstu, np.: Gdzie co sobotę chodził
Jaś? Co on tam robił? Czy to było właściwe zachowanie? Co się stało pewnej soboty? Czy
zachowanie kolegów przeszkadzało Jasiowi?

3. „Jak należy kulturalnie zachować się w kinie?” – zabawa dydaktyczna.

R. mówi zdania,
dzieci mają określić, czy to jest właściwe, czy też niewłaściwe zachowanie. Dzieci mają uzasadnić,
dlaczego tak myślą.

Przykładowe zdania:

W kinie jemy chipsy i głośno szeleścimy torebkami;
W kinie spokojnie oglądamy film, nie komentując sytuacji;

W kinie kładziemy nogi na fotel
sąsiada, bo tak jest nam wygodnie siedzieć;

W kinie siadamy wygodnie, ale tak, aby nikomu
nie przeszkadzać;

W kinie jemy i pijemy, głośno chrząkając.

4. „W fotelu kinowym” – zabawa słuchowa.

R. prosi, aby dzieci wygodnie usiadły jak w fotelu
kinowym .R wymienia wszystkie wyrazy na literę „F” a  dzieci dzielą i
liczą sylaby w poszczególnych słowach, wskazują głoskę na początku.

5. „F” jak foka- nauka rysowania na podstawie filmu

6. Praca z KP4.4 – rozwijanie percepcji słuchowej, czytanie globalne wyrazu fotel

7. Piosenka o Literkach „E” i „F”

8. Kącik Dobrego Startu Marty Bogdanowicz- wzór 16-” Pętelki”

Piosenka na własną melodię w trakcie ozdabiania wzoru dowolnym materiałem np. plasteliną

Emilka ma kurtkę, kupiła ją mama. 
Dziewczynka nie lubi swej nowej kurteczki. 
By zapiąć ją, musi zakładać pętelki, 
bo kurtka ma małe, drewniane kołeczki. 
Emilka codziennie się trudzi ogromnie, 
by równo założyć tych kilka pętelek, 
bo jeśli nie zapnie kołeczków dokładnie, 
to wiatr ją przewieje i złapie kaszelek. 

9. Zagadki dźwiękowe- ćwiczenia słuchowe

10. Realizacja ćwiczenia z Programu Autorskiego „Trening czyni mistrza”

Rysowanie na piasku bądź na kaszy manny litery „F”.

11. „PRACA DOMOWA Z LITERKĄ „f” ORAZ W „KLASERZE”

ODNAJDUJEMY ,  WYRYWAMY Z KSIĄŻKI PODANĄ LITERKĘ I OZDABIAMY.

SZUKAMY LITERY „F” I WKŁADAMY DO KLASERA. DZIECI MOGĄ UKŁADAĆ Z PODANYCH LITER WYRAZY WG. PODANEGO WZORU PRZEZ RODZICA

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ

ŻYCZĘ MIŁEJ PRACY:)

  1. Piosenka ” Moja Julijanko”

2. „Po co jest teatr” – słuchanie wiersza Joanny Kulmowej.

Po co jest teatr
Joanna Kulmowa

Ta drabina to schody do nieba

a ta miska pod schodami to księżyc.

Tamten miecz to zwyczajny pogrzebacz,

a z garnków są hełmy rycerzy.

Ale kto  w te czary nie uwierzy?

To jest teatr.

A teatr jest po to,

żeby wszystko było inne niż dotąd.

Żeby iść do domu w zamyśleniu,

w zachwycie.

I już zawsze w misce księżyc widzieć...

Rozmowa na temat utworu. R. zadaje pytania dotyczące tekstu, np.: O jakim miejscu opowiada
wiersz? Co niezwykłego dzieje się w teatrze? Po co jest teatr?

3. „W teatrze” – praca z obrazkiem.

R. przygotowuje obrazek przedstawiający teatr, w nim
widoczne: scena, dekoracje, aktorzy, kotary, rekwizyty, widownia. R. wskazuje kolejne obrazki,
podaje ich nazwy, rozmawia z dziećmi o funkcji danej osoby, rzeczy lub miejsca w teatrze.

4. Jak powstaje spektakl teatralny?- film

5. „Zrób tyle, ile słyszysz” – zabawa ruchowa.

R. ma do dyspozycji bębenek.lub inny instrument muzyczny .Dzieci realizują
rytm podany przez R. Podczas przerwy w muzyce słuchają, ile razy R. uderzy w bębenek, i tyle
samo razy wykonują podane ćwiczenie, np.: skłony, przysiady, pajacyki, podskoki

6. „Widzowie w teatrze” – zabawa dydaktyczna.

Dzieci z maskotek lub lalek ustawiają dzieci na przedstawienie ( np. 3 rzędy po 5 maskotek).

Dzieci wymyślają bilety wstępu i wręczają widzom. Można przeliczać ile jest osób utrwalając cyfry oraz liczby porządkowe. Dzieci również mogą wystąpić jako aktor w danym przedstawieniu dla swojej publiczności

7. Praca z KP4.5 – przeliczanie elementów, odzwierciedlanie liczby za pomocą symboli.
8. Zabawy ruchowe z rodzicem- trening

9. Praca w ZG61 – rysowanie obrazka po kropkach i po śladzie. Rozwijanie sprawności grafomotorycznej.

10. Maska teatralna- zabawa z kodowaniem (plansza, strzałki kierunkowe, rysunek dziecka i maski).

R.  układa na dywanie dużą planszę 5 x 5 i umieszcza na wskazanych
polach rysunek dziecka i masek. Zadaniem dzieci jest
wyznaczenie drogi prowadzącej od dziecka do masek .
dzieci układają strzałki kierunkowe tak, aby dojść do masek.
Za każdym razem głośno mówią, co robią, np. krok do przodu,
krok do tyłu, w prawą stronę, w lewą stronę. Następnie
wyznaczają inne drogi.

ZADANIE DLA CHĘTNYCH

 „Kukiełka z łyżki drewnianej” – zabawa plastyczna.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ

ŻYCZĘ MIŁEJ PRACY:)

  1. Ćwiczenia poranne na rozruszanie

2. „Jaki to instrument” – zagadki słuchowe.

R. prezentuje dzieciom 4 instrumenty muzyczne:
tamburyno, bębenek, grzechotka, dzwonki.( mogą być inne dostępne w domu). Za parawanem gra na każdym z nich w zmienionej
kolejności, zadaniem dzieci jest odgadnąć, na jakim instrumencie gra R. Najpierw brzmi jeden
instrument, później mogą brzmieć dwa po kolei, a jeszcze później trzy – w różnych kombinacjach

3. Praca z KP4.6 – ćwiczenia w wycinaniu.

Rozwijanie percepcji wzrokowej, rozwijanie słuchu
fonematycznego, nazywanie instrumentów muzycznych.

4. „Na koncercie” – zabawa dydaktyczna.

R. prezentuje dzieciom dwa fragmenty filmów
z koncertów: muzyki rockowej i muzyki klasycznej. Zadaniem dzieci jest określić, czym różnią
się te dwa koncerty, na jakich znanych im instrumentach grali muzycy oraz jak należy się zachować
na jednym, a jak na drugim koncercie

5. „Koncert małych artystów” – zabawa muzyczna.

Dzieci tworzą zespół, wymyślają instrumenty i dają popisowy koncert dla swoich rodziców.

6. Z muzyką za pan brat- karty pracy ( bez konieczności drukowania)

Rodzic czyta na czym dziecko gra a zadaniem jego jest odtworzenie tej gry. 

Policz i wskaż odpowiednią liczbę instrumentów

Ile jest sylab w danym wyrazie?

ZADANIE DLA CHĘTNYCH

JAK ZROBIĆ GITARĘ Z OPAKOWANIA PO CHUSTECZKACH?

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ

ŻYCZĘ MIŁEJ PRACY:)

  1.  Wycieczka po Muzeum Fryderyka Chopina w Warszawie- film

https://www.youtube.com/watch?v=6B87gugaW50

2. „Co gromadzimy w muzeum?” – zabawa słownikowa.

R. zadaje pytania, dzieci odpowiadają
na podstawie swoich doświadczeń. R. zwraca uwagę, że muzeum może też wyglądać inaczej,
np.: skanseny, muzea pałacowe, izby pamięci, centra kulturalne, muzea wirtualne. W każdym
muzeum są gromadzone i prezentowane inne przedmioty. Na koniec R. zadaje pytanie: Dlaczego
gromadzimy różne rzeczy i pokazujemy je na wystawach? R. kieruje rozmową w taki
sposób, aby dzieci zrozumiały, że w muzeum zdobywamy wiedzę o przeszłości.

3. „Posągi” – zabawa ruchowa.

Dzieci poruszają się swobodnie po sali w różnych kierunkach.
Na hasło R.: Posągi! – dzieci zatrzymują się, przyjmują dowolną pozę i pozostają w niej nieruchome
jak posągi aż do czasu, gdy usłyszą hasło R.: Dzieci! Zabawę powtarzamy kilka razy

4. „Posągi” – praca plastyczno-techniczna.

R. przygotowuje dla dzieci glinę, plastelinę
lub masę papierową . Dzieci lepią lub rzeźbią ludzką postać,
taką jak widziały w muzeum lub na ilustracjach. Na koniec wspólnie z R. przygotowują wystawę
prac.

5. Zabawy ruchowe na rozruszanie

6. Praca w ZG62 – rozwijanie sprawności grafomotorycznej.

Rysowanie obrazka po śladzie, szukanie właściwego cienia

7. „Wesołe instrumenty” – zabawa ruchowa.

Dzieci poruszają się po dywanie w rytm bębenka,
na dźwięk tamburyna robią przysiady, na dźwięk dzwoneczków – podskakują (można wykorzystać inne instrumenty).

ZADANIE DLA CHĘTNYCH

Zagadki słuchowe- co to za dźwięk?

https://www.youtube.com/watch?v=QazLc_9fNIQ

https://www.youtube.com/watch?v=rXaURvBhjsI

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ

ŻYCZĘ MIŁEJ PRACY:)