
Innowacja pedagogiczna w grupie Stokrotki
W roku szkolnym 2024/2025 w grupie Stokrotki realizowana jest innowacja pedagogiczna „Przedszkolak w świecie sylab”. Innowacja jest przystosowanym dla dzieci pięcioletnich wstępem do nauki czytania i pisania według Symultaniczno – Sekwencyjnej Metody Nauki Czytania profesor Jagody Cieszyńskiej. Metoda polega na nauce globalnego czytania sylab – dzieci uczą się odczytywać sylaby, a nie pojedyncze głoski. Metoda ta wykazuje się dużą skutecznością, ponieważ wykorzystuje ona naturalną skłonność człowieka do mówienia sylabami, a dzieci w wieku przedszkolnym dobrze radzą sobie z sylabowymi zabawami. Innowacja bazuje na naturalnej aktywności dziecka, wykorzystując jego zainteresowania, chęć poznawania świata i spontaniczne działanie. Jest ona skierowana zarówno do dzieci uzdolnionych, jak i wszystkich tych dzieci, które, zmotywowane działaniem kolegów i koleżanek, chcą poznawać świat liter i sylab w formie bezstresowej zabawy.